6 Eylül 2010 Pazartesi

şekil pastalar


gerçekten çoooook uğraşarakk yaptığım  kurabiye veuğur böcü pasta diyebilirim birde fazla oluncaeeeee saatlerimi aldı yapması oğlum izcilik kulubünde idi ve pasta yapma sırasıda bende idi çocuklar için eğlenceli ve yemesi zevkli olsun diye uğraş verdim değdi ve çocuklar bayıla bayıla yediler çıkışta annelerine bize bu pastalardan yaptiye söyleniyorlardı uzatmadan tarife geçelimmmm
MALZEMELER
4.5 cay bardagi un (cay bardagi biraz buyuk olacak)
135 gr. oda sicakliginda yumusamis margarin
5 tepeleme corba kasigi pudra sekeri
1 yumurta aki
2 cay kasigi sekerli vanilin
Boncuk sekerler yoksa damla çikolata (gözler icin)
YAPIMI
bütün malzemeyi iyice yoguralim ve yogurdugumuz hamuru 4-5 parcaya ayirip, buzdolabinda 1 saat dinlendirelim. Hamur dinlendikten sonra her bir parcayi tek tek cikartip, sekillendirelim. çünkü hamurun seklini kaybetmemesi icin soguk olmasi gerekiyor.Firini 175 derecede isitmaya baslayalim. Dolaptan cikarttigimiz bir parca hamurdan, ceviz buyuklugunda bir parca kopartalim ve ucu sivri olacak sekilde yuvarlayalim. Kurabiyelerin sekillerinin dar olmasina özen gosterelim, çünkü piserken yayiliyorlar. Ucu sivri temiz bir dikis makasi ile kirpinin agzini yapmak icin hamurun sivri kismini yatay olarak keselim. Boncuk sekerleri kullanarak gözleri yerlestirelim ve gözlerinin arkasindan baslayarak, kirpinin dikenlerini olusturmak icin, makasimizla yanyana keselim. Kurabiyenin bütün üst kismina böylece sekil vermis olacagiz. Hazirladigimiz kurabiyeleri, yagli kagit serilmis firin tepsisine aralikli olarak yerlestirelim ve onceden 175 derecede isittigimiz firinda, uzerleri hafif renk degistirinceye kadar pisirelim. Pisen kurabiyeleri firindan cikartip, soguduktan sonra servis yapalim.

evet arkadaşlar sizi şirinmi şirin bir kaplumbağa ile  tanıştırıyım oğlumun doğum günü için hazırladım  bir tarif çok güzel oldu tadı yumuşacık hazır poğaça gibi artan hamurlada tavşan yaptık inanın oğlum başından ayrılmadı fırının içinde kaplumbağa  kabardıkça gülme kirizine girdi çocuk  bu tarifi yine yabancı bir siteden aldım denedim  bloğumdaki papatya ekmekle aynı nerdeyse
MALZEMELER
1 subardağı ılık süt
1küçük çaybardağı su
2 yemek kaşığı dolusu tereyeğı(oda ısısında)
3 yemek kaşığı sıvıyağ
1 tane yaş  maya
2 yemek kaşığı şeker
1 kase doğranmış zeytin(sonra katılacak)
2 yumurta 1 sarısı yüzüne
tuz,aldığı kadar un
YAPIMI
öncelikle süt şeker su ve maya 5 dk bekletip köpürtelim daha sonra diğer malzemeleri ekleyelim yumuşak bir hamur elde edelim elimizi arada sıvı yağ ile sıvayıp hamuru öyle yoğuralım  hamurumuzu bekletmeden şekil verelimki mayalanırsa şekil vermek güç oluyor hamurumuzun ortasını açalım ve içerisine zeytinlerimizi ekleyip kapatalım yuvarlayıp gövdeyi oluşturalım sonra ellerine ayağını yapalım bir bıçak yardımı ilre üzerini yapalım bıçağı her seferinde ucunu sıvıyağ ile yağlayalımki şekil düzgün olsun şekilde görüldüğü gibi kenarları kesmeyecek şekilde derinden şekil vermeliyiz sonra üzerine yumurta sarısı sürüp 30 dk  bekletelim ve sıcak fırına verelim  180 derecede pişirelimmmmmmmm

IMG_4483
kedi kurabiye



Kelebek kurabiye...


Kızımın ana sınıfında haftada bir gün beslenme saati için kek ve kurabiye günü olarak belirlendi ve her hafta bir veli bütün sınıf için hazırlıyor. Bu hafta sıra bende olunca kızım birkaç gün öncesinden siparişleri vermeye başladı::))))).Bir sürü istek arasından bonibonlu ve kelebek kurabiyeleri yapmam konusunda ortak karara varınca bir gün öncesinden hazırladım. “Hepsini okula yapıyorsun bana çok az kalıyor” sitemleri arasında neredeyse yarısını yedi:::))).Neyse ki kişi sayısı belirli olunca okul için hazırladıklarımı saklayabilmeyi başardım.
Malzemeler:


  • 1 su bardağı nişasta(fazladan 2 yemek kaşığı nişasta ekledim)
  • 2 su bardağı un (fazladan 2 yemek kaşığı un ekledim)
  • 150 gr. margarin (oda sıcaklığında)
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1,5 çorba kaşığı kakao
  • 1 yumurta
  • 1 çay kaşığı dolusu kabartma tozu
Hazırlanması:
  • Yumuşamış margarin ve pudra şekerini derin bir kabın içerisinde elinizle iyice karıştırın.
  • Yumurta ve vanilyayı ekleyip karıştırın.
  • 2 su bardağı un ve 1 su bardağı nişastayı ilave edip ele yapışmayan bir hamur elde edin.
  • Eğer hamur ele yapışıyorsa azar azar un ve nişastadan eşit miktarlarda ekleyerek hamuru toparlayın. (bu aşamada ben 2 yemek kaşığı un ve 2 yemek kaşığı nişasta ilave ettim.)
  • Yaptığınız hamuru iki eşit parçaya ayırıp birine kakaoyu ekleyerek yeniden yoğurun ve kakaonun hamura eşit bir şekilde dağılmasını sağlayın.
  • Hamurları bir kaba koyup buzdolabında yarım saat dinlendirin.
  • Buzdolabından çıkardığınız ve bir kaç dakika oda sıcaklığında dinlendirdiğiniz iki hamuru da aynı büyüklükte açın (ben hamurlar daha düzgün açılsın ve üst üste koymak kolay olsun diye iki streç film arasında açtım) ve hamurları dikkatlice birbirinin üzerine koyun.
  • Bir kenardan başlayarak hamurları rulo haline getirin.(hamurları rulo olarak sararken biraz sıkı sarın, boşluk kalırsa keserken şekil bozuk oluyor).
  • Hamurun sonda kalan kenarını keskin bir bıçak yardımı ile düzgünce kesin.(kelebeğin antenlerinin düzgün olması için)

Daha sonra ruloyu tam ortasından ikiye bölüp, streç filme sarıp dondurucunuzda yarım saat bekletin.(Yoksa düzgün kesemezsiniz).

  • Soğuyup biraz sertleşen hamurların bitiş yerleri üste gelecek şekilde sade ve kakaolu hamuru yan yana getirin ve birbirine hafifçe yapışmasını sağlayın.
  • Keskin bir bıçak yardımıyla çok kalın olmayacak şekilde dilimleyin.

  • Dilimlediğiniz parçaları tezgâhın üzerinde sıralayın (hamurlar çok sert olduğu için bir kaç dakika şekil alabilecek yumuşaklığa gelmesini bekledim).
  • Başparmağınız ve işaret parmağınız yardımıyla tam ortalarından hafifçe sıkarak ortaya doğru birleştirin (kelebeğin kanatlarının oluşması için).
  • Bu sayede hem hamurlar birbirine yapışacak hem de kelebek şeklini alacaklar.
Kelebeklerin antenlerini oluşturan parçaları hafifçe birbirinden ayırıp, çekerek daha da belirgin hale getirebilirsiniz. Kelebek şeklini alan hamurları yağlı kâğıt serilmiş tepsiye sıralayın, önceden ısıtılmış 160 deredeki fırında üzerleri pembeleşene kadar pişirin.
Not: Tarif için teşekkürler Esra (Acemi şef)… 



Merhabalar dostlarımm.. Nerelerdeyim kaç gündür değilmi.. Hastayımm.. Hemde çookk hastaa... Kurtulamadım gribin kollarından sürekli nüksediyor..Yorgun düşüyorum.. Kaç gündür işe de gelmiyorum..Yoruldumm çok iş var birikmiş.. oooofff.. diyorumm offf bugün sizleri ziyaret edemezsem kusuruma bakmayın lütfen bu yoğunluktan çıkmalıyımmm... Ayrıca bugün 8 Şubat aşkımla benim 3. yılımız.. Bir yıldönümü daha geçiyor ama zaman geçtikçe aşk büyüyor.. mutluyumm.. Gelelim tarifeee... Yabancı bir mecmuada görmüştüm ingilzce olması avantajdı çevirdim hemen ve yaptım tipik bir paskalya çöreği hamuru.. ama çok eğlenceli..

Malzemeler:
125 gr. tereyağı
3 su bardağı un
1 kahve fincanı pudra şekeri
1 tatlı kaşığı mahlep
1 çorba kaşığı kuru maya
1 çay kaşığı tuz
2 çorba kaşığı süt
2 yumurta 1 tanesinin sarısı ayrılacak)
iç malzeme:
1,5 su bardağı ceviz kırığı iyice ufalanmış
1 çorba kaşığı toz şeker

Yapılışı:
Tereyağı benmari usulü eritilmeye bırakılır. Kuru malzemeler yoğurma kabında karıştırılıp ortası havuz şeklinde açılır. Erimiş tereyağı, süt ve yumurtalar eklenip yoğrulur. 1 saat kadar dinlenmeye bırakılır.
İç malzeme için ceviz ve şeker karıştırılıp beklenir.
Dinlenen hamurdan gövde, baş ve ayaklar için çeşitli büyüklükte toplar yapılıp gövde ve baş hamurunun ortasına cevizli içten konulup yuvarlanır. Parmağınızı suya batırark baş, gövde ve ayaklar birbirine yapıştırılır. Yumurta akı kullanarak da yapabilirsiniz.. Oluşturulan kaplumbağalar yağlı kağıt serili tepsiye dizilp üzerlerine yumurta sarısı sürülüp çatalla çizilip 170 dereceye önceden ısıtılmış fırında pişmeye bırakılır.
Fırından çıkıp ılınınca servis edilir..

Afiyet bal şeker olsunn..

Evet canlarımm günaydınlar diyorumm bugün çok mutluyum gerçekten.. Blogcuda başladığım yolculuğum bugün hem blogcuda hem burada ve 1. yılımı doldurdum.. Birbirinden güzel dostluklar kurdum.. Birbirinden güzel paylaşımlara şahit oldum..
En değerli dostum, kardeşim, arkadaşım, sırdaşım herşeyim canım Aslıma özellikle bir teşekkür borçluyum hiçbir zaman beni yalnız bırakmadığı herşeyime ortak olduğu için gerçekk bir dost herşeyden çok bunun için mutluyum.. Umarım kalpkurabiyemle ve sizlerle daha çok paylaşımlara imza atacağız kısmetse daha çookk güzel günler göreceğiz....:))
Papatya kurabiyeyi geçen yıl şubat ayında bir sitede görüp yapmıştım şekli çok hoşuma gitmişti onu facebookta paylaşmıştım arkadaşlarım çok beğenmişlerdi:)) sonra tarifi yemekte tariflerim çıkmaya başladı ve niye benimde olmasın bloğum dedim:)) Başladım çalışmaya 15 gün sabahladım ettim bir yandan da pişirdim fotoğrafladım:)) ve ortaya kalpkurabiye çıktı.. Sizlerle olmaktan çok mutluyum arkadaşlar desteklerinizi esirgemeyin olur mu:))
Papatya kurabiye benim net dünyasına ilk adımım olduğundan bloğumun bu özel günü için dün akşam  tekrar bu kurabiyelerden  yaptım.. Geçen yıl ki çekimimden çok farklı bir fotoğrafla elbette..
Bende emeği olan yardımlarını, desteklerini en önemlisi sevgilerini esirgemeyen tüm sevdiklerime tekrar teşekkür ediyorum huzurlarınızda.. Hepinizi çok seviyorum..

Sevgilerimle..

Deniz, kalpkurabiye

Malzemeler:
125 gr. margarin
yarım su bardağı pudra şekeri
yarım su bardağı tozşeker
2 su bardağı un
2.5 su bardağı nişasta
2 yumurta
2 çorba kaşığı sıvıyağ
1 pk. kabartma tozu
1 pk. vanilya
1 çorba kaşığı kakao

Yapılışı;
Kakao ve sıvı yağ hariç tüm malzemeleri karıştırarak yoğurulur.
Hamur biraz toparlanınca sıvıyağ eklenir iyice yoğrulur.
hamur1/3 ü ayrılıp kakao karıştırılır ve yoğrulur.
Sade hamur misket büyüklüğünde top top yapılır. Aynı işlem kakaolu hamura da uygulanır.
6 sade 1 kakaolu hamurdan ortaya kakaolu gelecek şekilde çiçekler yapılır. Yağlanmış fırın tepsisine dizilir.
160 derecede 20 dakika pişirilir..

Afiyet bal şeker olsun..









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder